W trakcie przeglądania serwisie po stronie serwera gromadzone są pewne bezosobowe dane, które są wykorzystywane w celach statystycznych. W momencie ocenienia artykułu w bazie danych zapisywany jest adres IP w celu zapobiegania wielokrotnemu ocenianiu.
Wyszukiwarka zamieszczona w serwisie jest zewnętrzną wyszukiwarką DuckDuckGo. Korzystanie z niej nie jest objęte niniejszą polityką prywatności.
W serwisie zamieszczone są materiały reklamowe firm Helion oraz Ceneo. Kliknięcie w te materiały przenosi użytkownika do innego serwisu, skutkuje ono również zapisaniem na komputerze użytkownika pliku cookie (ciasteczka) informującego, skąd nastąpiło przejście do zewnętrznego serwisu. Odbywa się to jednak już poza niniejszym serwisem, a więc nie obowiązuje tam niniejsza polityka prywatności.
Stos (ang. Stack) – struktura danych, w której bezpośredni dostęp jest tylko do ostatnio dodanego elementu. Stos bywa określany także jako kolejka LIFO (z ang. Last In, First Out, czyli: ostatni na wejściu, pierwszy na wyjściu). Stos można sobie wyobrazić jako kilka rzeczy ułożonych „jedna na drugiej” – łatwo można wziąć tylko rzecz leżącą na samym wierzchu, gdyż pozostałe są przykryte.
Dziel i zwyciężaj (ang. divide and conquer) – technika projektowania algorytmów polegająca na podejściu rekurencyjnym. W technice tej problem dzielony jest na mniejsze podproblemy, te podproblemy na jeszcze mniejsze podproblemy, aż dojdzie się do przypadków trywialnych (np. posortowanie jednoelementowej tablicy, obliczenie silni z 1).
Jeśli rozpatrywany problem wymaga podzielenia na podproblemy, jest on określany jako przypadek rekurencyjny. Jeśli mamy do czynienia z przypadkiem trywialnym, jest to przypadek bazowy. Tworząc algorytm wykorzystujący metodę dziel i zwyciężaj musimy ustalić:
Przykładem algorytmu opartego na tej metodzie jest sortowanie przez scalanie.
Algorytm Kruskala – algorytm wyznaczający minimalne drzewo rozpinające. Algorytm ten wykorzystuje strategię zachłanną, zawsze zwraca rozwiązanie optymalne.